Emma Lidman

Vecka 2

Publicerad 2015-03-02 08:22:22 i My Life Down Under,

Dagarna rullar på här borta! Jag har fått byta en av mina kurser. Jag skulle läsa The Political World: an Introduction to Political Sience men fick istället byta till Media Law and Ethics. Eftersom jag började termin 2 så kommer jag även börja år 2 på termin 2 och då kommer jag behöva ha Media Law and Ethics med mig eftersom vi då kommer läsa följdkursen. Hade jag börjat termin 1 så hade jag kunnat vänta till nästa termin med Media Law and Ethics. Studenter brukar se det som en helveteskurs men jag ser faktiskt fram emot kursen. Det kan bero på att jag älskar struktur och regler. Det gör det lättare för min ADHD-hjärna att hänga med i svängarna. Fyrkantigt ska det vara eftersom hela jag är en enda stor virrpanna. 
 
I övrigt så har jag börjat använda min tumblr! I kursen The Journalist and Society så kommer vi behöva ha en blogg där vi ska publicera minst två inlägg per vecka. Ett inlägg baserat på vårt intresse och ett inlägg baserat på veckans tema i kursen. Sedan ska jag också ha en blogg för kursen Introduction to Photomedia för att publicera bilder vi tar. 
http://emlidman.tumblr.com 
Jag har också en twitter på engelska som ska användas till skola och mitt framtida yrke som journalist. Där heter jag @emslidman. 
 
Följ, läs, kommentera! Vad som helst som gör att jag utvecklas och får motivation till att fortsätta utvecklas. 
 
 

Kommentarer

Postat av: Pappa

Publicerad 2015-03-02 09:29:03

Följer dig på tumbrl och twitter nu! Hade inte koll på det tidigare, men nu så...Du har en högt utvecklad engelska med härliga inslag av humor insprängt i allvaret, underbart! Det blir lite hoppande i kurserna för dig men det fixar du säkert bra. Tycker att du utvecklas snabbt i ditt sätt att formulera dig på engelska så det blir svårt att komma med konstruktiv kritik så jag konstaterar lugnt att du är otroligt duktig! Är oerhört stolt över dig hjärtat mitt!!!!!

Svar: Tack pappa! Engelskan utvecklas fort när det är den enda man hör på dagarna fast jag är långt ifrån grym på engelska. Jag är ganska dålig på grammatiken :) Men ska nog få ordning på den också till slut!
Puss och kram <3
Emma Lidman

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mitt namn är Emma och jag är en rätt halvdryg tjej som ursprungligen kommer från Gävle men numera bor i Australien för att plugga till en Bachelor's Degree i Multimedia Journalism. Jag vet egentligen inte vad jag tycker om bloggar men mitt syfte med att ha en är främst att mina nära och kära ska få följa mig och mitt liv i Australien men också för att jag ska få skriva av mig eftersom det är mitt sätt att organisera kaos i mitt huvud. Men alla nyfikna är självklart välkomna att läsa!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela