Emma Lidman

Tröttare måndag än vanligt

Publicerad 2015-03-09 13:13:00 i My Life Down Under,

Efter en sömnlös natt startade jag måndagen på sämsta möjliga vis. Trött, ilsken och svettig anlände jag till dagens föreläsning där jag möttes av en lektor som var snäppet mer sopslut än mig själv. "Everything you guys say today I will see as bullshit, so just listen today please" sa en ärlig lektor med påsar under ögonen
"We will have discussions on the tutorial on thursday"
 
På vägen hem mötte jag en wallaby. Han stod och tittade på en stol som att den stod i vägen eller att han inte riktigt förstod hur man använde den. 
"How do I use this thing?" 

Imorgon har jag en föreläsning vid 15. Sen på kvällen ska jag åka in till stan med några från min klass och gå på ett evenemang med JCU Journalism Society (Journalistföreningen). Det är mest för att lära känna alla andra journaliststudenter men jag har faktiskt tänkt att jag ska börja engagera mig i föreningen också. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mitt namn är Emma och jag är en rätt halvdryg tjej som ursprungligen kommer från Gävle men numera bor i Australien för att plugga till en Bachelor's Degree i Multimedia Journalism. Jag vet egentligen inte vad jag tycker om bloggar men mitt syfte med att ha en är främst att mina nära och kära ska få följa mig och mitt liv i Australien men också för att jag ska få skriva av mig eftersom det är mitt sätt att organisera kaos i mitt huvud. Men alla nyfikna är självklart välkomna att läsa!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela