Emma Lidman

Tisdag

Publicerad 2015-03-03 07:52:41 i My Life Down Under,

Idag vaknade jag runt 9. Klev upp. Drack kaffe. Har förresten gett upp att dricka mjölk till kaffet och det har underlättat mitt konsumerande avsevärt! Så där har vi en livomvälvande händelse. 
   Gick till biblioteket runt 12.30 för att läsa ikapp lite i en kurs. Åt lunch vid halv 2. Gick till en föreläsning vid 3. Kom hem vid 4. Så där har ni min dag! 
 
Vad händer i övrigt? Jag har ett läskigt kryp vid  min vattenkran i rummet. Den har inte rört sig på två dagar och jag tror den är död. Det trodde jag för två dagar sen också så petade på hen men då började den röra sig. Sen dess har vi en deal att hen får ligga och se död ut så länge hen inte gör något mot mig eller flyttar sig. Det är om hen försvinner som jag har riktiga problem. Jag har också köpt en bok för 75 dollar. Hej då alla pengar man äger. 
 
Som ni kanske märker så har jag inte så mycket att rapportera. Skolan är igång så just nu har jag fullt upp att komma in i mina kurser, hänga med på lektionerna och i det vi ska läsa och påbörja uppgifter. Biblioteket, student centre och övriga platser där det är pluggvänligt är lika fullsatt som krogen på juldagen. 
 
Jag kan i alla fall konstatera att det är skönt att vara tillbaka. Jag har insett att jag faktiskt känner mig hemma här. Jag är mycket lugnare än när jag var hemma i Sverige på lov. Där har jag inga rutiner, ingen vardag, inga måsten. Det gör mig stressad och oinspirerad att inte ha någonting att göra. Här har jag rutiner, struktur och det händer saker omkring mig. Solen gör mig piggare och gladare. Jag är bland människor som har samma intressen som mig. Och det viktigaste av allt: jag får känna mig självständig :) 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mitt namn är Emma och jag är en rätt halvdryg tjej som ursprungligen kommer från Gävle men numera bor i Australien för att plugga till en Bachelor's Degree i Multimedia Journalism. Jag vet egentligen inte vad jag tycker om bloggar men mitt syfte med att ha en är främst att mina nära och kära ska få följa mig och mitt liv i Australien men också för att jag ska få skriva av mig eftersom det är mitt sätt att organisera kaos i mitt huvud. Men alla nyfikna är självklart välkomna att läsa!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela