Emma Lidman

Tisdag, onsdag, torsdag

Publicerad 2015-03-12 13:00:00 i My Life Down Under,

Veckorna här går så otroligt fort. Imorgon är det redan fredag?! Det var ju nyss måndag? I tisdags var jag i alla fall på ett event som JCU Journalism Society hade anordnat. Det var roligt att träffa andra journaliststudenter från andra och tredje året. Vi drack öl, körde quiz och umgicks. Sjukt avslappnat. Dessutom var utsikten från baren otroligt vacker. Som vanligt ger inte bilderna rättvisa för hur vackert det egentligen är.
 
Onsdag och torsdag har jag ägnat åt skola och plugg. Det är väl bara det jag egentligen har att rapportera. 
 
På lördag fyller jag år och det är första gången jag är helt ensam, långt borta från familj och vänner på min födelsedag. Det känns lite sorgligt och jag tillåter till och med mig själv att tycka lite synd om mig. Jag vill ju vara med dom jag älskar när jag fyller år. 
 
Men men, jag överlever. Jag ska ju fylla år fler gånger!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mitt namn är Emma och jag är en rätt halvdryg tjej som ursprungligen kommer från Gävle men numera bor i Australien för att plugga till en Bachelor's Degree i Multimedia Journalism. Jag vet egentligen inte vad jag tycker om bloggar men mitt syfte med att ha en är främst att mina nära och kära ska få följa mig och mitt liv i Australien men också för att jag ska få skriva av mig eftersom det är mitt sätt att organisera kaos i mitt huvud. Men alla nyfikna är självklart välkomna att läsa!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela