Emma Lidman

Förra veckan

Publicerad 2015-03-30 12:01:00 i My Life Down Under,

Veckorna går snabbt framåt här. I torsdags så var jag på bio med Emily från min klass. Vi såg två filmer, eftersom det är en filmklubb med bra erbjuanden för studenter som håller i dom här biokvällarna varje torsdag. Det var på en biograf som jag inte har varit på förut som ligger i utkanten av staden. Townsvilles bussystem är lika kasst som Gävles men tack och lov kom Emliy och hämtade mig. Filmerna skulle var utländska (jag tror det är idén med själva bioklubben) så vi såg en brittisk och en tysk film. Båda var väldigt bra men en av dom krävde extrem koncentration och den andra var helt sjuk intensiv. Så jag med min lilla damp skulle sitta ner i flera timmar och fokusera vilket resulterade i extrem huvudvärk så jag åkte direkt hem och sov efteråt. 
I lördags så följde jag med på fest straxs utanför campus. Jag har träffat två (!!) svenskar här. Wera och Emelie. Jag är så ovan att prata svenska utanför mitt rum och skype så det känns som att född på nytt att faktiskt få prata svenska med några som förstår en. Festen var jäkligt rolig. Människor här är verkligen sjukt sociala och trevliga. Efter att ha spenderat större delen på festen så åkte jag och Wera in till stan där vi fortsatten kvällen. 
 
Efter att ha kommit hem alldeles för sent (och alldeles för full) så vaknade jag upp en en rejäl bakfylla och kunde knappt ta mig ur sängen. Det är varken mitt stoltaste eller charmigaste tillfälle i livet. Men som dom säger så är ju att vara full som att låna lycka från morgondagen! 
 
I övrigt så börjar det bli kallare här. Äntligen tänker ni. Men kallare här betyder ca 32 grader. Nu är klockan 20 här och det är 28 grader. Så jobbigt med höst liksom. Däremot börjar marken bli extremt torr igen och allt det gröna och fina börjar försvinna.. 
 
Pluggmässigt har jag en lugnare vecka den här veckan. Förra veckan var en tvättäkta, ångestladdad pluggvecka. Imorgon har jag två fotouppgifter som ska in så imorgon efter skolan ska jag åka till stan för att fota! Så det kommer nog ett blogginlägg imorgon också. Men i övrigt så har jag ingenting som ska lämnas in den här veckan. Tack och lov. 
 
Puss 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mitt namn är Emma och jag är en rätt halvdryg tjej som ursprungligen kommer från Gävle men numera bor i Australien för att plugga till en Bachelor's Degree i Multimedia Journalism. Jag vet egentligen inte vad jag tycker om bloggar men mitt syfte med att ha en är främst att mina nära och kära ska få följa mig och mitt liv i Australien men också för att jag ska få skriva av mig eftersom det är mitt sätt att organisera kaos i mitt huvud. Men alla nyfikna är självklart välkomna att läsa!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela