Emma Lidman

Födelsedagsfirande och plugg

Publicerad 2015-03-16 11:22:00 i My Life Down Under,

Jag har insett att jag förmodligen bara kommer blogga några gånger i veckan hädanefter. Skolan har dragit igång på allvar och fokusen ligger på uppgifterna som nu ska börja lämnas in. Sen finns det inte så mycket att berätta härifrån just nu. Min vardag har börjat och mina rutiner ser ganska lika ut i veckorna. Imorgon ska jag möta upp en tjej från min fotokurs och vi ska försöka göra färdigt våra fotouppgifter som ska lämnas in imorgon. Våra motiv för dom två första fotouppgifterna är ett porträtt och ett träd. Sen får vi tolka det som vi vill. Sedan har jag två stora uppgifter som ska in den här veckan så imorse var jag så stressad så jag var nära på att börja gråta, eftersom ena uppgiften är lika begriplig som republikanernas värderingar. Men när jag kom till föreläsningen imorse berättade en tjej att den uppgiften har skjutits upp en vecka!! Halleluja! 
 
I lördags fyllde jag år och jag har varit livrädd för att få spendera min födelsedag inne på mitt rum helt ensam. Men mina roomies hade andra planer! 
 
När jag klev upp på morgonen så hade någon först satt upp en skylt på min dörr med texten "good morning beautiful, happy birthday" och det gjorde mig överlycklig. När jag klev ut i köket möttes jag av ännu mer födelsedagspynt! Det gjorde mig så jävla glad! Vi känner ju varandra bra i min korridor nu men jag trodde inte dom brydde sig så mycket om att uppvakta mig på min födelsedag :) 
 
På kvällen bjöd Stacia (en amerikan från min korridor) med mig ut på restaurang. Maten var hur god som helst! Sen gick vi till en glassbar och åt efterätt. 
 
Sen gick vi och satte oss vid vattnet (havet ligger precis vid stan) och väntade på några andra från min korridor. Sedan drog vi ut och drack öl och hade allmänt trevligt :) Jag hade verkligen en helt perfekt födelsedag och vet inte riktigt hur jag ska tacka dom som uppvaktade mig. Jag blev helt rörd! Jag bor med så otroligt fina människor! Dom har även börjat fira st patricks day här (trots att det inte är förrän på tisdag) så barerna var rätt fulla, vilket i Townsville betyder extrem fylla vilket betyder mycket bråk. En kille från min korridor blev utsatt för ett rånförsök när vi stod och väntade på bussen. Tack och lov hade en kille vid bussen en hel del civilkurage och avbröt rånförsöket och rånaren försvann innan han hann få tag på något. 
 
Men tillbaka till vardagen! Det kommer bli en stressig vecka (trots att en av mina uppgifter sköts upp. Jag har fortfarande en uppgift som ska in på måndag också). Men jag överlever! På lördag ska rotary ha något typ av evenemang som inkluderar alkohol så då ska jag nog passa på att gå ut och ha lite kul. Om jag orkar ta mig i kragen och köpa biljett dvs. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mitt namn är Emma och jag är en rätt halvdryg tjej som ursprungligen kommer från Gävle men numera bor i Australien för att plugga till en Bachelor's Degree i Multimedia Journalism. Jag vet egentligen inte vad jag tycker om bloggar men mitt syfte med att ha en är främst att mina nära och kära ska få följa mig och mitt liv i Australien men också för att jag ska få skriva av mig eftersom det är mitt sätt att organisera kaos i mitt huvud. Men alla nyfikna är självklart välkomna att läsa!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela