Emma Lidman

Drum Cirkle

Publicerad 2015-03-07 14:21:41 i

Townsville är en stad med personlighet. Det är något jag verkligen kom fram till idag. Runt 17 tog jag bussen mot stan och mötte upp några från min korridor vid stranden. En gång i månaden har townsville en s.k. Trumcirkel då man sitter hur många som helst och bara trummar i olika takter. En person leder trumcirkel och bestämmer takten. Låter det tråkigt? Det var det inte. Stämningen var hur mysig som helst. Han som ledde cirkeln gjorde det med sån jäkla passion. Folk dansade. Personer med trumkänsla, personer utan trumkänsla, barn, tonåringar, vuxna, gamla, personer från olika kulturer, alla gick ihop för en kväll och bara hade kul. Jag ska garanterat gå dit igen. Det var längesen jag såg en grupp människor ha så roligt ihop. Inga baktankar, alla var bara ute efter att må bra, släppa loss och glömma alla problem för en stund. Jag känner mig typ frälst. Då satt jag bara och kollade på. 

Kvällarna här är inte så dumma. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mitt namn är Emma och jag är en rätt halvdryg tjej som ursprungligen kommer från Gävle men numera bor i Australien för att plugga till en Bachelor's Degree i Multimedia Journalism. Jag vet egentligen inte vad jag tycker om bloggar men mitt syfte med att ha en är främst att mina nära och kära ska få följa mig och mitt liv i Australien men också för att jag ska få skriva av mig eftersom det är mitt sätt att organisera kaos i mitt huvud. Men alla nyfikna är självklart välkomna att läsa!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela