Emma Lidman

Dag 2.

Publicerad 2015-02-24 07:45:00 i My Life Down Under,

Dag nummer två har passerat på min andra termin och det ser ljust ut! Idag hade jag en föreläsning i Political Sience och det verkar precis så roligt som jag hoppats på. Vi har blivit indelade i 6 grupper som vi ska samarbeta i och sedan ha en debatt varje vecka. Nytt ämne varje gång och varje gång får en ny i gruppen vara representant. Jag älskar debatter och är faktiskt bra på det. Frågan är hur jag hanterar det på engelska för i debatter brukar jag improvisera en hel del. Faktan har jag klar men jag lägger inte upp argumenten i förväg utan plockar under debatten av den faktan jag letat fram innan. Det löser sig förhoppningsvis. Sedan ska det också läsas en hel del under kursen och vi har rätt många prov och övriga uppgifter också. Vi ska även föra loggbok under kursen. Det som gör att jag tror att jag kommer tycka om den här kursen är för att lektorn vill att vi ska fokusera på våra intressen. Jag brinner för jämställdhet och psykisk ohälsa. Då får jag fokusera på det! Jag får även välja vilket lands/länders politik jag vill fokusera på så om jag vill får jag fokusera helt på Sverige! Fast den biten har jag inte bestämt än. Men herregud vad jag ser fram emot den här kursen. Lektorn verkade bra han också.
 
I övrigt är det fortfarande lika varmt här. Tänk er när det är som varmast i Sverige. Solen lyser och du svettas som ett jävla as. Tänk dig då att du kliver in i ett växthus. Sen spenderar du hela dagen där inne. Skönt? Nej. Inte någonstans. Precis så är värmen här. Som ett jävla växthus.
 
Jag har också spenderat dagen med att organiserat upp min termin. Jag har skrivit ut alla Subject Outlines, suttit och skrivit ner alla viktiga datum i kalendern, planerat mina veckor så långt det går och köpt all studielitteratur. Har även laddat ner en app som ska ta mig upp på morgonen. Man knäpper ett kort på ett objekt, sedan för att stänga av larmet varje morgon måste man knäppa ett nytt kort på det objektet. Själv valde jag vattenkranen i köket. Då måste jag kliva upp och när jag ändå är där kan jag liksom göra frukost. Den här appen kommer jag förmodligen behålla en dag men sen blir jag nog för förbannad. 
 
Nu sitter jag och dricker lite kaffe och väntar på att det ska bli morgon i Sverige så jag kan skypa med pappa. 
Bild på väg till biblioteket.
Bild på väg från biblioteket. 
 
Vilka är det förresten som läser min blogg? Mvh nyfiken. Lämna gärna en kommentar :) 
 

Kommentarer

Postat av: RONYA

Publicerad 2015-02-24 09:22:30

JAAAAAG LÄSER EMMIS!!!! 😂😂😂😍😍😍❤️❤️❤️❤️

Svar: Hade inte du läst den hade jag blivit ledsen haha! Vi är ju varandras största fans när det kommer till varandras bloggar ;) Puss hjärtat!! <3
Emma Lidman

Postat av: Cat Lady

Publicerad 2015-03-02 19:52:53

Hej, Cat Lady här.
Jag läser ju givetvis din blogg. Herregud vad grönt det ser ut att vara utanför biblioteket!! Så annorlunda mot förut. Dina kurser verkar intressanta :)
Hörs på skype snart igen tycker jag. puss o kram

Svar: Åh I miss my Cat Lady <3 Allting är grönt här! Det är så himla vackert! Önska att det såg ut såhär på vintern också..
Jag håller med. Vi lär höras på skype snart *börjar föra protokoll* ;) Puss fina du <3
Emma Lidman

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mitt namn är Emma och jag är en rätt halvdryg tjej som ursprungligen kommer från Gävle men numera bor i Australien för att plugga till en Bachelor's Degree i Multimedia Journalism. Jag vet egentligen inte vad jag tycker om bloggar men mitt syfte med att ha en är främst att mina nära och kära ska få följa mig och mitt liv i Australien men också för att jag ska få skriva av mig eftersom det är mitt sätt att organisera kaos i mitt huvud. Men alla nyfikna är självklart välkomna att läsa!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela