Emma Lidman

Dag 1

Publicerad 2015-02-23 09:30:42 i My Life Down Under,

Då var min första skoldag för den här terminen över! Vaknade strax före sju. Drack en stor kopp kaffe. Gjorde mig i ordning. Kollade på Gilmore Girls (går det någonsin att tröttna på den töntigt söta serien?). Blev uttråkad. Gick till skolans Bookshop där det var ca 500 människor och en kö längre än kinesiska muren. Stod i kö i 40 minuter. Köpte block, färgpennor och århundrades mest välplanerade kalender. Den har allt! Gick och åt lunch. Höll på att avlida av värmen. Det går verkligen inte att beskriva värmen. Jag blev för i helvete svettig på benen. Är det ens möjligt?! 
 
Gick till föreläsningssalen runt halv tolv. The Journalist and Society. Träffade några i min klass som verkar lätta och trevliga att umgås med. Vår lektor är en kvinna från Frankrike som verkar väldigt bra. Jag tror jag tycker om henne redan. Hon har humor men är ändå väldigt seriös i sitt arbete. Stenhård när det kommer till journalistik. Hårdhudad som man ska vara. Hon gömmer inget under stolen och verkar rättvis. Det kan bli så att jag kommer att avsky henne under året men mitt första intryck var bra. Kursen i sig verkar hur rolig som helst! När jag satt på föreläsningen hade jag ca tusen saker i huvudet som jag skulle skriva på bloggen sen men nu är allt helt borta. Jag är allmänt trött i huvudet så vet inte riktigt vad jag skriver ens. Jag tror febern börjar komma tillbaka.. 
 
Efter föreläsningen tänkte jag skriva ut alla mina subject outlines. Gick och satte mig vid en dator i biblioteket. Slängde ett öga mot skrivaren. Konstaterade att kön var lika lång som inne på skolans Bookshop. Suckade. Gick vidare. Gick till Bookshop för att köpa en bok. Kön var ännu längre än på morgonen. Stod i kö i nästan en timme (en hel jävla timme!). Men eftersom JCU är typ världens mest omtänksamma skola så gick en i personalen runt och bjöd på glass. Så där stod man tillsammans med resten av kön och åt glass och pratade om ingenting.Första dagarna när skolan startat är verkligen kaos. Jag längtar tills några veckor framåt när man har kommit in i skolan igen. När man hittar till alla föreläsningssalar, alla köer har lugnat ner sig och man har kommit in i pluggandet. Nu springer alla runt som yra höns. Alla nya studenter är precis lika förvirrade som jag var förra terminen och jag inser att jag börjar bli en av "the old ones". Det gör mig ingenting. Jag är mycket bekvämare i den rollen. 
 
Nu på kvällen (klockan är 18.20 här) så har jag organiserat upp lite inför den här terminen, anmält mig till tutorial grupper i olika kurser och hunnit med en Quiz som jag inte hade en aning om att jag hade. Jag skulle kolla planeringen i ett ämne och såg att jag hade en Quiz som måste göras innan 19.00 idag. Man skulle ha 80 % rätt på den. YES. KUL. Vad för slags kurs har en Quiz innan kursen ens börjat? Political Sience. Det kanske inte blir en så rolig kurs som jag trott hehe. Jag gjorde quizen i alla fall och klarade den. Så nu ska jag duscha. Kanske gå ner och äta pannkakor. Den finns en volontärorganisation som kommer med pannkakor till Rotary varje måndag. Helt underbart. Sen ska jag sova tidigt. Imorgon har jag föreläsning i Introduction to Photomedia och The Political World: an Introduction to Political Sience. Nu är terminen igång! 
 
Bild från lunchen idag. 

Kommentarer

Postat av: robot-joel

Publicerad 2015-02-25 16:00:16

fän vad gott med änänäs iste

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mitt namn är Emma och jag är en rätt halvdryg tjej som ursprungligen kommer från Gävle men numera bor i Australien för att plugga till en Bachelor's Degree i Multimedia Journalism. Jag vet egentligen inte vad jag tycker om bloggar men mitt syfte med att ha en är främst att mina nära och kära ska få följa mig och mitt liv i Australien men också för att jag ska få skriva av mig eftersom det är mitt sätt att organisera kaos i mitt huvud. Men alla nyfikna är självklart välkomna att läsa!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela